bennheden.blogg.se

Småbarnsfar, ofrivillig djurägare och låtsasbonde. Tar betalt för att prata om sprit och skriva dynga. Älskar Jan Stenmark, Ricky Gervais och min familj.

SEMESTERN

Publicerad 2015-08-13 11:37:00 i Allmänt,

Följande text publicerades i Falkenbergsposten 13/8 2015:

 

Det var dags, en semester skulle jag nu äntligen få,

Det var nämligen något jag aldrig tidigare prövat på.

Sommar, sol och drinkar på Skrea Strand,

bad, lek och med barnen få ett starkare band.

Bli fläktad med palmblad vareviga minut,

detta var en sommar som aldrig skulle ta slut.

 

Men de första dagarna kom det lite solk i buteljen,

Det var nämligen misstänksamt varm redan första helgen.

En blå himmel utan slut,

När solen skiner så här måste det vara något lurt.

 

Jag hann klaga på den starka solen och all sand,

–      Det finns fan inget lagom i vårt avlånga land!

Och tro det eller ej,

men solen hörde mig.

Efter 3 veckor kan man nu höra mig yla;

–      Antingen är det stekhett eller en iskall kyla!

Bestäm dig nån gång, ditt förbannade väder,

Jag kan inte vänta på värmen i så här tunna kläder.

 

Veckorna rasade på och är nu slut,

Nu sitter jag på mitt kontor och tittar ut.

Solen skiner och turisterna ler,

Men snoret det rinner bara mer och mer.

För dåligt med whisky och lite kläder på kroppen,

Förkylningen från helvetet har nu intagit knoppen.

 

Chefen bara på mig skäller,

För inte gör jag något vettigt heller,

Sitter på min stol med fötterna på bordet,

För till datorn har jag glömt lösenordet.

 

Mackor till lunch och slappa på stranden var tanken,

Men nej, nu gråter jag hela vägen till banken,

För istället för lata, billiga dagar,

Blir det ytterligare en krönika där jag klagar,

Utflykter som tär på ben och märg,

Spridning av pengar på busfabrik och Liseberg,

Alla pessimister fick vatten på sin kvarn,

Och jag blev ruinerad på dyra mutor till mina barn

 

Skäll, förkylning, och stress i mitt bröst,

Dessutom är det ju snart höst,

men hur jävligt jag än mår,

så fäller jag inte en endaste tår,

för visst kommer det väl en semester även nästa år?

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela