bennheden.blogg.se

Småbarnsfar, ofrivillig djurägare och låtsasbonde. Tar betalt för att prata om sprit och skriva dynga. Älskar Jan Stenmark, Ricky Gervais och min familj.

NU FÅR DET VARA NOG!

Publicerad 2015-07-30 08:47:02 i Allmänt,

Följande "arga" inlägg publicerades i Falkenbergsposten den 30 juli:

Jag har jobbat hårt för att förtjäna min semester. När det är sommar vill jag vara ledig, ta det lugnt och samla kraft inför resten av årets hårt arbetande månader. Jag har egentligen inte tid att gå och samla irritation som sedan måste explodera i en arg krönika. Men nu är måttet rågat. Bägaren har runnit över. Den tjocka damen har sjungit färdigt. Hur tänker Falkenbergs näringsidkare och kommun egentligen? Tror ni att jag har hur mycket tid som helst eller? Förstår ni verkligen hur mycket evenemang ni anordnar under en sommar?

Här sitter man, en stackars nybliven 30-åring. Jag har fullt av ledig tid och massor jag vill hinna med. Men nej, det är omöjligt för då händer det på tok för mycket. Tänker ni bara på oss invånare och turister eller?

Jag blir så trött. Inte nog med att Wheels & Wings är bland de bäst arrangerade evenemangen i Sverige, dessutom måste vi dras med en omåttligt populär utomhusbio varenda sommar. Att hela Sveriges artistelit besöker Stålboms, att det ordnas Rockfest vid Tullbroskolan och en jättekonsert på torget vill jag inte ens tala om.

Karlsson på taket! Min son har ju inte pratat om annat sedan han var på den där jättepopulära utomhusteatern med Kålle Gunnarsson. Tror ni vi föräldrar orkar lyssna på hur mycket glädje som helst eller!? Och hur man dessutom har mage att välja Karlsson som årets teater, vad är han för en förebild egentligen? Nej, tacka vet jag miljö och hälsa. De vågar i alla fall säga ifrån när det låter lite för mycket.

Och jag tänker då rakt inte gå in på Rootsy-festivalen, Falkenbergs Jazzfestival, Visfestivalen, Buskisen på Vallarna, den där förbaskade allsången, Schlagerabstinens, Öl- & Whiskyfestivalen (som om man inte har annat för sig än att dricka öl!) Rhapsody in Rock, Sean Banan, Örjansson och P-Jagborn Band på Bratt, Club Campfire, Doug Seegers, Hoffmaestro, musikfest i Fegen, alla åtskilliga ”klubbar” på varenda uteställe, trubadurer på varenda förbenade krog. BOB och The Felix, hur tror ni jag ska hinna lyssna på dem varenda måndag va? Som om det inte händer annat på just måndagar.

Jag får inte ens plats att nämna fler trevliga evenemang. Då har jag ändå inte skrivit ner alla irriterande trevliga utflyktsmål i kommunen som måste besökas. Hur fan ska jag hinna besöka Äppelgårdar, konstutställningar, sagocaféet, dramavandringar, sjungande tenorer, marknader och fotoutställningar?

Som grädde på moset har vi så in i bomben många bra och unika restauranger att besöka i den här märkvärdiga staden. Varför inte bara vara som en annan medelmåttig småstad? Usch, jag blir så trött. Nästa år hoppas jag ni tänker till, ni näringsidkare som förgyller vår stad med jippon och evenemang! 

 

Kommentarer

Postat av: Lydia

Publicerad 2015-08-14 09:43:04

Love it! I sense some irony in this one Alex ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela